سمپاش موتوری فرغونی

درختان ،گل ها و گیاهان همواره برای انسان سودمند بوده اند.  بنابراین  باید تلاش کرد تا دچار آسیب نشوند . به طور کلی یک گیاه به رسیدگی های زیادی نیاز دارد ، از جمله موارد مورد نیاز برای داشتن گل و گیاهان خوب می‌توان به آب کافی ، خاک مطلوب و نور مناسب آفتاب اشاره نمود ، مثلاً برای رشد بیشتر و جلوگیری از آفت زدگی می توان به گیاهان از انواع کود های جامد ، مایع و یا سموم مایع استفاده کرد ؛ در نتیجه برای مواظبت بیشتر از گیاهان باید از یک سری وسایل و ابزار استفاده کرد .

انواع سمپاش موتوری فرغونی | بنزینی و برقی | کاربردهای آن

در واقع برای اینکه بتوان محلول ها را به صورت یکسان بر روی گیاهان پخش کرد بایستی سمپاش های متنوعی را در این زمینه بکار گرفت . یکی از این سمپاش ها ، سمپاش موتوری است .

سمپاش های موتوری همانگونه که از نام آن بر می‌آید دارای یک موتور مخصوص است که کارش تامین نیروی مورد نیاز پمپ به منظور مکش و پمپاژ مواد از داخل مخزن به درون شلنگ و پس از آن به لانس متصل به دستگاه می باشد . لازم به ذکر است که بدانید قدرت اینگونه از سمپاش ها بیشتر از سایر سمپاش های کوچک و متوسط بوده و جهت سمپاشی مکان های کوچک و متوسط از آن استفاده می گردد .

انواع سمپاش موتوری

سمپاش های موتوری در دو نوع چرخدار و زنبه ای تولید و عرضه می شوند سمپاش های زنبه ای معمولا در مناطق کوهستانی و صعب العبور مورد استفاده قرار میگیرند.

معمولاً از سمپاش های موتوری جهت آسانی کار و همچنین انجام عملیات سمپاشی و محلول پاشی در باغ ها ، زمین های کشاورزی کوچک ، گلخانه ها ، دامداری و مرغداری ها بهره گرفته می شود . اینگونه سمپاش ها را به گونه‌ ای طراحی نمودند که کاملاً ارگونومیک بوده و افراد به راحتی می توانند آن را حمل نموده و جابه‌جا کنند ؛ در نتیجه برای انجام انواع عملیات سمپاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

از سمپاش های موتوری معمولاً در انجام گندزدایی ها و میکروب زدایی ها در محیط های بسته استفاده می کنند . از جمله مهمترین قابلیت های ویژه سمپاش موتوری می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱- گندزدایی و میکروب زدایی مکان ها بویژه مکان های بسته .

۲- پخش کردن سم تقریبا تا ۱۵ متر بصورت عمودی و افقی .

۳- سم پاشی کردن انواع زمین های کشاورزی و باغی و … .

نکته قابل توجه درباره این نوع سمپاش ها این است که برای حمل و جابجایی سم مایع یکسری بشکه هایی به صورت جدا طراحی شده است که می توان از آنها استفاده نمود . به طور کلی یک موتور بنزینی دارای قدرت ۵ تا ۷ اسب بخار است .

از دیگر ویژگی ‌های سمپاش موتوری داشتن مخزنی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر است و پمپ مولد فشار آن از انواع پمپ پیستونی موتوری می باشد که با استفاده از موتور سمپاش کار خود را به پایان می رساند . پیوند محور این پمپ به موتور به واسطه تسمه یا چرخ دنده انجام می شود و به طور کلی مقدار مایعی که در هر دقیقه پخش می‌شود تقریباً ۱۵ تا ۲۰ لیتر می باشد .

انواع سمپاش موتوری فرغونی | بنزینی و برقی | کاربردهای آن

کاربردهای سمپاش موتوری چرخدار یا فرغونی

شرکت توسعه صنعت و کشاورزی طلای سپیدشرق (پاژن) در کنار بومی سازی ، تولید محصولات با کیفیت مطابق با نیاز های مزرعه و کشاورز و خدمات پس از فروش گسترده و بدون قید و شرط اقدام به تولید و عرضه انواع سمپاش باغی و زراعی نموده است .

سمپاش موتوری چرخدار یا فرغونی از جمله محصولات با کیفیت این شرکت می باشد که دارای ویژگی های زیر است:

  • مناسب برای مزارع ، باغات کوچک و متوسط ، واحدهای دامداری و مرغداری و گلخانه ها
  • مخزن پلی اتیلن مقاوم در برابر سموم شیمیایی به ظرفیت ۱۱۰ و ۲۲۰ لیتری دارای مواد افزودنی UV
  • مجهز به موتورهای کاوازاکی ، هندا و روبین ۱۸۰۰ دور گیربکسی و ۳۶۰۰ دور معمولی
  • مجهز به پمپ های پیستونی ساخت تایوان و چین
  • دارای سیستم همزن هیدرولیکی
  • دارای ضمانت و خدمات پس از فروش

 

انواع سمپاش موتوری فرغونی | بنزینی و برقی | کاربردهای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است